Stichting Takkenwijven

Stadsvergroening..

Workshops..

PLANTENWEESHUIS

Ons Plantenweeshuis, hebben we verdeeld over ons eigen huisjes, afdeling Leeuwarden en afdeling Harlingen, en sinds kort hebben we ook AFDELING DRACHTEN !! Die wordt gerund door NAJADE BLOEMPJE DIJKSTRA !!! :D We verzamelen planten die bijvoorbeeld niet meer verzorgd kunnen worden door mensen of die er geen plekje meer voor hebben. Ook vinden we planten gewoon bij het afval. Deze mogen bij ons blijven totdat er weer een nieuw plekje voor ze is ! Mocht je planten kwijt willen of heb je belangstelling  voor planten, stuur ons een berichtje !

PLANTENASIEL DRACHTEN

Yes !! We hebben er nog een plek bij !!

Ook in Drachten kan je terecht voor stekjes, plantjes .....

Ruilen of voor een kleine bijdrage zodat de planten en stekjes verwent kunnen worden met wat nieuwe potgrond of voor de aanschaf van potjes etc. ;-) email voor Drachten : najade84@hotmail.com

Check Facebook voor Plantenasiel Drachten :D

WORKSHOPS

Workshops die we aanbieden zijn o.a. Toverstokjes maken, Runes branden, Takky's maken, Insectenhuisje maken.

We zijn ook nog bezig met andere workshops te realiseren, wordt vervolgt !!

Voor informatie over deze workshops kun je mailen naar stichtingtakkenwijven@gmail.com.

STADSVERGROENING

Van ons mogen steden groener en groener !

Daarom kun je ons altijd mailen /bellen voor een Operatie Steenbreek, tuin vergroening, etc. etc., momenteel zijn we o.a. met 058SAMENSTERK bezig met het vergroenen van het pleintje bij hun locatie aan de Insulindestraat te Leeuwarden, naast Cambuur-stadion. Ook in Leeuwarden : Het SUPER SINGLE MOM project. Alleenstaande moeders helpen met het opstarten van een eigen tuintje, op een leuke manier de kinderen erbij betrekken........ :D

Omdat ik, Anna, in Harlingen woon zijn we ook daar betrokken bij het opstarten en mee helpen van STADSTUIN HARLINGEN, Kimswerderweg aldaar !

Hieronder wat foto's van een Operatie Steenbreek bij Cafe Blauwhus in Leeuwarden .

Op 21 mei is er een start gemaakt met vergroening van het pleintje bij 058-SAMENSTERK , Insulindestraat, bij Cambuur-stadion te Leeuwarden. Geveltuintjes, moestuintjes....  Dit was niet gelukt zonder support van alle vrijwilligers, Operatie Steenbreek, Gemeente Leeuwarden(Bonny)  ! Het wordt steeds mooier op het pleintje bij 058 samensterk !!

Vandaag 16-06-2020 de eerste bijeenkomst van de SUPER SINGLE MOM :

Het doel : 7 tuinen vergroenen en geschikt maken voor moeders en kinderen !

De mood boards gemaakt !  Bedankt Operatie Steenbreek, De Groene Apotheek, wijkcentrum Bilgaard voor de veilige ruimte.

Inmiddels gaat het werk gewoon door , als het niet bij de mamma's is dan wel in de werkplaats. bakken en tuinmeubilair maken !!

We houden jullie op de hoogte !!

17-06-2020

Zo !! Stadstuin Harlingen is een feit !!

De eerste moestuintjes zijn opgestart, Antoinette en ik (Anna)  hebben vanmorgen de 1ste struiken geplant, daarnaast ook druk bezig geweest om de paden uit te zetten ! Inmiddels zijn de schelpen paden ook aangelegd, vele handen maken licht werk ! :D

22-07-2020 Yes !! De eerste trap is ook een feit ! Via de foto's kun je de voortgang wat volgen .

Burendag 26 september 2020 !!

Super leuk !!

Kadootjes enzo.....